Alimente pe Care o Femeie Gravida Trebuie sa le Consume

Sarcina este o perioada speciala din viata unei femei, atat din punct de vedere emotional, cat si datorita seriei de restrictii asociata cu ea. In toate aceste luni femeile se confrunta zilnic cu o dilema alimentara. Ce e bine sa mananc? Ce nu trebuie sa mananc? Diferitele surse de informatie se contrazic de multe ori cand e vorba despre alimentele pe care o femeie gravida trebuie sa le consume. Daca unii specialisti recomanda pestele, altii spun ca acesta contine prea mult mercur. Care sunt mancarurile recomandate? Ce trebuie sa contina dieta unei femei gravide?

Suc de portocale

suc de portocale

Sucul de portocale reprezinta o sursa importanta de vitamina C, acid folic si potasiu. Acesta din urma ajuta la scaderea presiunii arteriale, care reprezinta un adevarat pericol medical pe tot parcursul sarcinii. Sucul de portocale trebuie consumat, totusi, cu moderatie deoarece prea multa vitamina C poate crea probleme intestinale. Alte bauturi racoritoare cu continut bogat in vitamina C recomandate in timpul sarcinii sunt sucul de lamaie, de mandarine si de morcovi.

Iaurt

Iaurt

O sursa de proteine, iaurtul are un avantaj mare asupra laptelui – continutul sau de calciu. Consumul de iaurt este recomandat, de asemenea, pentru prevenirea infectiilor bacteriene deoarece iaurtul contine culturi active de bacterii. Unele femei care sufera de lacto-intoleranta reusesc sa tolereze destul de bine iaurtul. Pe langa iaurt, se recomanda si consumul de alte produse lactate precum branza si laptele in timpul sarcinii, dar iaurtul prezinta numeroase avantaje dietetice si medicale fata de celelalte.

Broccoli

BROCCOLI

Aceasta leguma este recunoscuta ca o sursa importanta de calciu. Pe langa asta, broccoli contine vitamina C si B6, atat de necesare in timpul sarcinii, precum si de acid folic.  Consumul de broccoli in timpul sarcinii are o serie de avantaje medicale printre care se numara reducerea sanselor ca copilul sa se nasca cu abnormalitati ale coloanei vertebrale, prevenirea anemiei si intarirea sistemului osos si muscular ale copilului. Un studiu efectuat de Universitatea din Oregon arata ca o dieta bogata in broccoli in timpul sarcinii are rolul de a diminua sansele de cancer la copii. Se recomanda consumul de broccoli in stare cruda sau preparat la steamer deoarece prin aceasta metoda se distrug mai putine vitamine decat prin fierbere.

Linte

linte

Dieteticienii recomanda consumul de linte si fasole in timpul sarcinii datorita faptului ca aceste legume au un continut bogat de acid folic, fier si proteine. Aceleasi legume contin fibre, ceea ce ajuta la prevenirea constipatiei. O portie de linte gatita contine mai bine de jumatate din nevoia zilnica de acid folic a unei femei gravide.

Smochine

fresh figs

Indiferent daca le consumati proaspete sau uscate, smochinele contin mai multe fibre decat multe alte fructe sau legume, mai mult potasiu decat bananele si o concentratie mare de fier si calciu. Daca vreti sa preveniti anemie pe timpul sarcinii in mod natural si sa sporiti sansele ca copilul dvs. sa se nasca sanatos si sa se dezvolte armonios, smochinele se numara printre fructele pe care trebuie sa le includeti in dieta dvs.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *